• Ασκηση και εγκυμοσυνη

    Ασκηση και εγκυμοσυνη

    Η άσκηση παίζει σημαντικό ρόλο στην προαγωγή της υγείας και στην καλή κατάσταση της εγκύου.

    Η έγκυος που γυμνάζετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μειώνει την αύξηση του βάρους της και χάνει πιο εύκολα βάρος μετά τον τοκετό, βελτιώνει την ψυχική της διάθεση και κοιμάται ευκολότερα.

    Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι οι έγκυες που γυμνάζονται συστηματικά έχουν ταχύτερες γέννες και λιγότερα περιστατικά που απαιτείται επισκληρίδιος ή καισαρική.

    H άσκηση κατά την εγκυμοσύνη:

    • ενδυναμώνει το μυϊκό σύστημα που είναι αναγκαίο για τον τοκετό

    • βελτιώνει τη στάση του σώματος

    • ελαττώνει την καρδιακή συχνότητα

    • βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος

    • μετριάζει το αίσθημα της κόπωσης

    • βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου

    • μειώνει κάποια από τα δυσάρεστα συναισθήματα και τις αδιαθεσίες της εγκυμοσύνης

    • προλαμβάνει την κατάθλιψη

    • προλαμβάνει την οστεοπόρωση

    • ελαττώνει τις πιθανότητες καισαρικής τομής και χορήγησης επισκληρίδιου αναισθησίας

    • βοηθά στο γρηγορότερο και λιγότερο επώδυνο τοκετό

    • βοηθά στη γρηγορότερη επαναφορά της φυσικής κατάστασης και του φυσιολογικού βάρους μετά τον τοκετό.

    Αντένδειξη για την άσκηση στην εγκυμοσύνη είναι:

    • η πρόωρη ρήξη μεμβρανών

    • η εγκυμοσύνη με υπέρταση

    • η αιμορραγία δεύτερου ή τρίτου τριμήνου

    • το ιστορικό αποβολών ή πρόωρων τοκετών

    • η ελλειμματική ανάπτυξη εμβρύου

    • το ιστορικό ανεπάρκειας του τραχήλου

    • τα μυοσκελετικά προβλήματα

    • η πολυεμβρυϊκή κύηση

    • τα καρδιαγγειακά νοσήματα

    • οι λοιμώξεις

    • η αναιμία

    • ο σακχαρώδης διαβήτης

    • οι ανωμαλίες του θυρεοειδούς αδένα και

    • οι αναπνευστικές παθήσεις.

    Όλες οι έρευνες το επιβεβαιώνουν και όλοι οι γιατροί συμφωνούν: Οι γυναίκες που ασκούνται κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν την τάση να παραμένουν πιο υγιείς –όχι μόνο σε σχέση με την εγκυμοσύνη τους, αλλά και για την υπόλοιπη ζωή τους. Πιο συγκεκριμένα, «η συνέχιση προγράμματος άσκησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης φαίνεται να χαρακτηρίζει γυναίκες που διατηρούν αυτή τη συνήθεια διαχρονικά και οδηγεί σε προφίλ χαμηλού καρδιαγγειακού κινδύνου όταν πλησιάζουν την εμμηνόπαυση», σημείωνε πριν δύο χρόνια ο Dr. James F. Clapp, από το Πανεπιστήμιο Case Western Reserve University του Κλίβελαντ, στο περιοδικό ‘American Journal of Obstetrics and Gynecology.’