• Σωστή διατροφή

    Σωστή διατροφή

    Η διατροφή αποτελεί κύριο παράγοντα για την ανάπτυξη, την επιβίωση, την καλή λειτουργία και την διατήρηση της υγείας του οργανισμού σας. Με την υγιεινή διατροφή, ελαττώνεται ο κίνδυνος καρδιοπαθειών και άλλων παθήσεων, όπως κάποιες μορφές καρκίνου και διαβήτη. Όλα αυτά ισχύουν γιατί μέσω της διατροφής, λαμβάνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία) αλλά και το νερό που χρειάζεται ο οργανισμός για να επιτελέσει τις κύριες λειτουργίες του. Εκτός από τα θέματα υγείας, η υγιεινή διατροφή μπορεί επίσης να βελτιώσει την αυτοπεποίθηση και την εμφάνιση σας.

    Η σχέση γυμναστικής – σωστής διατροφής (όχι δίαιτας) είναι άμεση και αμφίδρομη. Αν ένα από τα δύο λειτουργεί λάθος ή δεν λειτουργεί καθόλου, τότε δεν έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

    Ένα σωστό διατροφικό πρόγραμμα θα πρέπει να περιλαμβάνει τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων: γαλακτοκομικά , λαχανικά, ψωμί και δημητριακά, φρούτα, ψάρια, πουλερικά και κρέας.

    Το καθημερινό διαιτολόγιο πρέπει να είναι βασισμένο στο αντίστοιχο πρόγραμμα εκγύμνασης. Για παράδειγμα αν η άσκηση είναι αερόβια, καλό είναι η διατροφή να αποτελείται κυρίως από πρωτεΐνη συνδυαστικά με υδατάνθρακα χαμηλού γλυκαιμικου δείκτη για να γίνει αναπλήρωση γλυκογόνου αλλά και αύξηση μυϊκής μάζας για να μην νιώθετε πιασμένοι και κουρασμένοι. Αντίθετα, τις μέρες που η προπόνηση του ασκούμενου περιλαμβάνει κυρίως αναερόβιου τύπου ασκήσεις όπως ασκήσεις με όργανα, βάρη, δόνηση τότε η διατροφή καλό είναι να αποτελείται κυρίως από σύνθετους υδατάνθρακες οι οποίοι βοηθούν παράγοντας γλυκογόνο στους μύες και το ήπαρ.

    Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι:

    • Ενα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής όταν συνδυάζεται σωστά με κάποιο πρόγραμμα άσκησης, μπορεί να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της προπόνησης και άρα τα οφέλη της άσκησης για την υγεία.
    • Oι σωστές διατροφικές επιλογές είναι απαραίτητες πριν, κατά τη διάρκεια και στο τέλος της άσκησης καθώς μπορούν να ενισχύσουν τη δύναμη, την αντοχή και να βοηθήσουν στην καλύτερη αποκατάσταση μετά το τέλος της προπόνησης.

    Η άσκηση είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο, αλλά αν θέλεις να πετύχεις τα μέγιστα αποτελέσματα, πρέπει να ελέγχεις τι τρως σε συνδυασμό με το τι καις.